Pemain Timnas Indonesia Andik Vermansyah resmi meninggalkan Selangor FA. Kepastian ini terungkap setelah Andik mengucapkan salam perpisahan kepada klub dan seluruh pendukung Selangor melalui akun instagramnya pada Kamis (09/11) malam.
Andik Vermansyah berkostum Selangor FA (foto. faselangor.my.)
Pada sebuah video yang diunggahnya, ia menulis keterangan salam perpisahannya.

"Ada kedatangan pasti ada kepergian. 4 tahun bersama Selangor kenapa saya meneteskan air mata dipertandingan terakhir karna banyak kenangan manis pun pahit sudah saya rasakan bersama keluarga besar Selangor bukan karna tidak diperpanjang, karna itu memang sudah adat sepakbola," tulis Andik di akun Instagramnya.

"Saya sangat terima kasih banyak kepada seluruh penyokong Selangor maupun penyokong saya dari Malaysia dan seluruh warga Indonesia yang bekerja di Malaysia dan sahabat-sahabat saya yang sayang sama saya," sambungnya.

"Dan tidak tahu kenapa Selangor (Shahalam) seperti bandar saya sendiri rassanya berat meninggalkan kota tersebut karna banyak orang baik-baik kepada saya dan banyak teman-teman baru disana,"

"Dan saya mahu minta maaf kepada seluruh Selangor apabila ada kesalahan yang tidak sengaja mungkin menyakiti perasaan anda semua dan selama 4 tahun saya hanya boleh dapatkan piala satu saja. Salam saya buat Selangor FA semoga Selangor terus berjaya dan sukses selalu. Sebenarnya masih banyak kata-kata yang belum saya ucapkan tetapi tidak kuasa menahan tangis. I love you Selangor FA," tutup Andik.

IDN SPORTS

IDN SPORTS

Portal Berita dan Informasi Seputar Olahraga Nasional dan Internasional

Post A Comment:

0 comments: